Warszawa, 25.04.2021

WYNIKI VII EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU

„MISTRZ RECYKLINGU I PRZYJACIELE” ORAZ IV LIGI ELEKTRORECYKLINGU

Zgodnie z regulaminem w konkursie przyznano dwie nagrody główne po jednej w każdej z dwóch kategorii wiekowych:

PIERWSZE MIEJSCE I NAGRODA W KATEGORII DZIECI STARSZE, KL. 5-8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Ekozespoły: Ekobrygada, Ochrona Przyrody i Ecologix

Szkoła Podstawowa im. Św. J. Kantego w Gdowie, ul. Szkolna 1206, 32-420 Gdów                                                                      

W odpowiedzi na pierwsze zadanie, za zestaw trzech gier:

grę „Czysty świat” naśladującą system selektywnej zbiórki i odzysku odpadów. Karty do gry przedstawiają m.in. gazetę, butelkę po napoju PET, szklaną butelkę, folię aluminiową, papierowy kubeczek z plastikową przykrywką, słomkę plastikową, torebkę  plastikową, zużyte buty, starą farbę, opakowania po lekarstwach, przedmioty należy posegregować w trakcie gry do właściwych pojemników.

Celem gry Ecologix jest uzbieranie 10 żetonów mocy i wymiana ich na odznakę Ekologix omega. Szkic do gry pokazuje, że część zbierania odbywa się poza miastem: autorzy gry mają świadomość, że odpady oddziałują na całą przyrodę.

Gra „Proca recyklingowa” w atrakcyjny sposób uczy kolorów pojemników: gracz który wyrzucił niebieskie pole na kostce, musi odpowiedzieć na pytanie: co wyrzucamy do niebieskiego pojemnika, a następnie trafić „śmieciową próbką” do niebieskiego kosza korzystając z recyklingowej procy.     

W odpowiedzi na drugie zadanie, za ciekawy pomysł oraz staranne wykonanie dużych gablot będących jednocześnie makietami smartfonów. Każdą gablotę/smartfon można otworzyć i przyjrzeć się wszystkich elementom składowym wykonanym w dużym powiększeniu, w technice recykl-artu z materiałów zastępczych. Opisano materiały niebezpieczne, te nadające się recyklingu oraz drogocenne w prawidłowy sposób.  

PIERWSZE MIEJSCE I NAGRODA W KATEGORII DZIECI MŁODSZE, KL. 3-4 SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Ekozespoły: Zuza i Ariel, Emilia i Julia

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kazimierza Wielkiego, Żwirki i Wigury 17, 32-050 Skawina                 

W odpowiedzi na pierwsze zadanie, za rodzinną grę strategiczną pt.: “Wyniesiesz śmieci kochanie?”, zwracającą uwagę na niedoskonałości osiedlowych systemów zbiórki odpadów, gdzie na początku trzeba rozsądzić do jakiego kubła na odpadki wyrzucić śmieci narysowane na kartach, także i te, które były wymienione w zadaniu konkursowym, oraz za grę w typie „śmieciobranie”, w której poruszając się po planszy trzeba zebrać i posegregować do właściwych kontenerów odpady będące przedmiotem zadania konkursowego.

W odpowiedzi na drugie zadanie, za maszynę do wyciskania soku z pomarańczy, ze znakomicie odwzorowanym mechanizmem, prostym i czytelnym sposobem oznaczenia materiałów do recyklingu, drogocennych i niebezpiecznych; a także za stare radio po którym możemy wędrować korzystając z opisów w kształcie strzałek, by poznać materiały i substancje drogocenne, nadające się do recyklingu oraz niebezpieczne dla zdrowia ludzi i środowiska naturalnego.

W konkursie przyznano także następujące nagrody:

NAGRODĘ ZA NAJWIĘKSZĄ ILOŚĆ PUNKTÓW W IV LIDZE ELEKTRORECYKLINGU OTRZYMUJE:

Ekozespół: „Ekoludki” ze Szkoły Podstawowej im. Królowej Jadwigi w Wodzinie Prywatnym, który zdobył 9 358 082 punktów.

NAGRODY INDYWIDUALNE W I WIRTUALNEJ ROZGRYWCE pt.: PRZYJACIELE RECYKLINGU

Zgodnie z paragrafem III punktem 3 regulaminu, w ramach pracy zdalnej z aplikacjami edukacyjnymi w I wirtualnej rozgrywce „Przyjaciele Recyklingu”, organizator ufunduje nagrody indywidualne o wartości 1500 zł każda, dla trzech najlepszych graczy, czyli tych, którzy zdobyli najwięcej punktów dla swoich ekozespołów.

Nagrody otrzymają następujący gracze:

“Karolinka B.” z ekozespołu Rak – recykling w Zespole Szkoły Podstawowej i Przedszkola Nr 1 w Rakszawie, która zdobyła 873 994 punktów.

”Martyna” z ekozespołu EKOsquad w Szkole Podstawowej im. Wincentego Witosa w Królowej Górnej, która zdobyła 708498 punktów.

“Kuba” z ekozespołu 4-2 w Szkole Podstawowej w Białkach, który zdobył 179002 punktów.

Poniżej znajdziecie Państwo rankingi punktów dla dwóch wirtualnych rozgrywkach w ramach pracy zdalnej z aplikacjami edukacyjnymi

Informacja na temat wyników konkursu do pobrania w pliku pdf:

Prace dwóch najlepszych ekozespołów: